جام جهانی 2022| از بازگشت ژرمن‌ها به جام تا جدال انتقامی بین رونالدو و اروگوئه در روز نهم

3:30 - 07 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۱۴۰۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
بازی‌های روز هشتم جام جهان با برگزاری 4 دیدار از گروه‌های E و F برگزار شد و امروز در 4 دیدار حساس از گروه‌های G و H دور دوم گروهی جام جهانی به پایان می‌رسد.

خبرگزاری میزان - دیدارهای روز هشتم مرحله گروهی جام جهانی 2022 شب گذشته(یکشنبه) با برگزاری 4 دیدار از گروه های E و F پیگیری شد. در ادامه مروری خواهیم داشت به رقابت‌های شب گذشته جام جهانی 2022.

*ژاپن صفر - کاستاریکا یک؛ شمشیر سامورایی‌ها شکست

در اولین دیدار از روز گذشته که از ساعت 13:30 برگزار شد دو تیم کاستاریکا و ژاپن در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف هم رفتند. مایکل الیور از انگلیس قضاوت این دیدار را بر عهده داشت. ژاپن این بازی را با سیستم 4-2-3-1 شروع و کرد و در سوی دیگر تیم ملی کاستاریکا با سیستم 5-4-1 وارد زمین شد.

سامورایی‌ها بازی را هجومی آغاز کردند و روی دروازه کیلور ناواس موقعیت ایجاد کردند، اما در گلزنی موفق نبودند. دو تیم تا دقیقه ۳۰ بازی درگیرانه‌ای از خود به نمایش گذاشتند و بازی بیش‌تر در میانه میدان دنبال شد. در دقیقه ۳۵ ضربه بیرون پای ژول کمپل با فاصله از بالای دروازه ژاپنی‌ها به بیرون رفت. در دقیقه ۸۰ کِیشر فولر در محوطه جریمه با یک ضربه فنی توانست توپ را وارد دروازه گوندا کند تا کاستاریکا از حریف خود پیش بیفتد. کاستاریکا با این پیروزی ضمن فراموش کردن باخت ۷ بر صفر به اسپانیا در دیدار اول، ۳ امتیازی شد و موقتا در رده سوم قرار گرفت. در مقابل ژاپنی‌ها با ۳ امتیاز در رده دوم باقی ماندند.

*بلژیک - مراکش؛ سیلی محکم شیرهای اطلس به صورت شیاطین سرخ

دومین دیدار در روز گذشته از مرحله گروهی جام جهانی 2022 با رقابت دو تیم بلژیک و مراکش از ساعت 16:30 در ورزشگاه الثمامه با سوت سزار راموس آغاز شد. بلژیک در این بازی با سیستم 3-5-2 در زمین حاضر شد و در سوی دیگر تیم ملی مراکش با سیستم 4-1-2-3 مقابل شیاطین سرخ قرار گرفت.

این بازی تا دقیقه 31 بدون گل در جریان بود و بلژیکی‌ها تا این دقیقه به جز سانتر از جناحین روی دروازه مراکش برنامه دیگری نداشتند. مراکش در این بازی به نسبت تیم ملی بلژیک حملات بهتری داشت و با چند شوت دروازه شیاطین سرخ را تهدید کرد. مراکش بالاخره موفق شد نیمه اول در دقیقه 46 توسط حکیم زیاش و روی ارسال از کناره‌ها دروازه کورتوا را باز کند، اما این گل توسط داور ویدئویی، آفساید مردود اعلام شد. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم حملات شیرهای اطلس ادامه داشت. در دقیقه 50 شوت سرکش حکیم زیاش را کورتوا مهار کرد. بعد از این حمله ادن هازارد در دقیقه 51 شوت سنگینی به سمت دروازه زد که با واکنش دروازه بان توپ به کرنر رفت. دقیقه 73 مسابقه ارسال عبدالحمید سبیری از سمت چپ روی حرکت تمرین شده وارد دروازه بلژیک شد تا برای نخستین بار دروازه بلژیک در این جام باز شود. روملو لوکاکو بازیکنی که به دلیل مصدومیت گفته شده بود دور گروهی را از دست داده در دقیقه 80 وارد زمین شد.

مراکشی ها بار دیگر با حمله روی دروازه بلژیک و اشتباه مدافعین روی پاس حکیم زیاش و ضربه تمام کننده زکریا ابوخلال گل دوم را به ثمر رساندند و کار بلژیکی ها با همین نتیجه در این بازی تمام شد. مراکش با این پیروزی 4 امتیازی شد و بلژیک با همان 3 امتیاز در جدول به کار خود ادامه می دهد.

*کرواسی 4 - کانادا یک؛ طعم اولین گل تاریخ به کام کانادا تلخ شد

تیم ملی کرواسی در سومین بازی شب گذشته در ورزشگاه خلیفه الریان از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف کانادا رفت. قضاوت این دیدار بر عهده آندرس ماتیاس بود. زلاتکو دالیچ سرمربی کرواسی تیمش را با سیستم 4-1-2-3 به زمین فرستاد در سوی دیگر کانادا با سیستم 4-4-2 وارد زمین شدند.

دیدار کرواسی و کانادا یکی دیگر از بازی‌های جذاب جام جهانی بود، دیداری که در آن پنج گل رد و بدل شد. آلفونسو دیویس بازیکن تیم ملی کانادا در این بازی در دقیقه یک سریع ترین گل جام جهانی قطر تا به اینجا را به ثمر رساند. بازی این دو تیم سراسر حمله و جذاب دنبال شد و بازیکنان کانادا یک تک به تک را نیز از دست دادند. تیم ملی کرواسی در این بازی در دقیقه ۲۵ دروازه کانادا را باز کرد، اما گل نایب قهرمان جهان آفساید اعلام شد. کرواسی حملات خود را ادامه داد تا اینکه در دقیقه ۳۵ کراماریچ موفق شد دروازه کانادا را باز کند و کار را به تساوی بکشد.

چیزی از گل نخست کرواسی در این بازی نگذشته بود که در دقیقه ۴۳ مارکو لیوایا موفق شد دروازه کانادا را برای بار دوم باز کند با این گل کرواسی با برد به رختکن رفت. با آغاز نیمه دوم حملات متعددی از دو تیم انجام شد که هیچ‌کدام سرانجامی نداشت که در نهایت در دقیقه ۷۰ مسابقه آندری کراماریچ روی سانتر پرشیچ گل سوم کرواسی و دومین گل خود در این بازی را به ثمر رساند. این پایان کار نبود و در دقیقه ۴+۹۰ و بعد از اشتباه مدافع تیم ملی کانادا، اورشیج از وسط زمین صاحب موقعیت تک به تک شد و در نهایت با پاس به لاورو مایر گل چهارم کرواسی به ثمر رسید. با این نتیجه کانادا با جام جهانی ۲۰۲۲ خداحافظی کرد. گوزن‌های شمالی با تک گلی که به ثمر رساندند بعد از انجام چهار بازی در ادوار جام جهانی اولین گل تاریخ خود در این تورنمنت را به ثبت رساندند.

*اسپانیا یک - آلمان یک؛ نبرد هفته با حفظ یک جان دیگر برای مانشافت

در آخرین بازی شب گذشته از ساعت ۲۲:۳۰ دو تیم اسپانیا و آلمان در ورزشگاه البیت به مصاف یکدیگر رفتند. قضاوت این دیدار بر عهده دنی ماکلی بود.

دو تیم تا اواسط نیمه نخست بازی پایداری به نمایش گذاشتند و با خلق موقعیت‌های نصفه و نیمه سعی در باز کردن دروازه داشتند، اما بی‌ثمر بود. نیمه نخست این بازی اتفاق مهمی نداشت و با نتیجه بدون گل پایان یافت. دو تیم در نیمه دوم با قدرت تر نشان دادند. آلوارو موراتا مهاجم گلزن اسپانیا در دقیقه ۵۴ به جای فران تورس وارد زمین شد. این بازیکن موفق شد در دقیقه ۶۲ روی پاس جوردی آلبا دروازه آلمان را باز کند و اسپانیا را یک بر صفر پیش بیندازد.

در ادامه حملات اسپانیا ادامه داشت، اما سرانجامی نداشت. حملات ژرمن‌ها هن که یکی پس از دیگری بدون هیچ برنامه‌ای به در بسته می‌خورد. جمال موسیالا در این بازی یک موقعیت عالی را با خودخواهی از دست داد. سرانجام پس از تلاش‌های بازیکنان آلمان نهایتا این تیم توسط نیکلاس فولکورگ در دقیقه ۸۳ به گل رسید تا بازی به تعادل برسد. در ادامه حملات دو تیم نتیجه‌ای نداشت و بازی همان تساوی یک بر یک به پایان رسید. آلمان اکنون با یک امتیاز قعر نشین گروه E است و باید در دیدار بعدی کاستاریکا را شکست دهد و منتظر شکست ژاپن مقابل اسپانیا بنشیند تا به دور بعد صعود کند.

در ادامه این گزارش مروری خواهیم داشت به چهار بازی امروز که از گروه‌های G و H برگزار خواهد شد.

*کامرون - صربستان؛ بازی مرگ و زندگی شیرهای رام نشدنی مقابل صرب‌ها

در نخستین دیدار امروز و از ساعت 13:30 در ورزشگاه الجنوب با دیدار دو تیم کامرون و صربستان برگزار خواهد شد. این بازی را محمد عبدالله محمد، داور اماراتی قضاوت خواهد کرد.

نکته جالب این دیدار این است که تیم ملی کامرون هیچگاه نتوانسته در تاریخ جام جام جهانی مقابل یک تیم اروپایی به پیروزی برسد. کامرون آخرین بار در جام جهانی 1990 ایتالیا موفق شد از گروه خود صعود کند و بعد از آن در 5 دوره حضور در جام جهانی موفق به صعود از گروه خود نشده است. کامرون در صورت شکست مقابل صربستان باید با جام جهانی خداحافظی کند.

تیم ملی صربستان با شکست در بازی گذشته مقابل برزیل برای بقا در جام جهانی به یک برد مقابل کامرون نیاز ضروری دارد. تیم ملی صربستان در تاریخ جام جهانی هرگز موفق به پیروزی مقابل تیم‌های آفریقایی نشده و از این رو با شکست کامرون می تواند به این طلسم پایان دهد.

*کره جنوبی - غنا؛ تلاش ستار‌های سیاه برای فرار از مخمصه

در دومین دیدار از روز نهم جام جهانی امروز از ساعت 16:30 دو تیم کره جنوبی و غنا در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار را آنتونی تیلور از انگلیس قضاوت خواهد کرد.

تیم ملی غنا برای نخستین بار در ادوار مختلف جام جهانی مقابل یک تیم آسیایی قرار می‌گیرد. تیم ملی غنا در بازی گذشته مقابل پرتغال با وجود نمایش خوبی که داشت، اما با بدشانسی تمام مقابل یاران رونالدو تن به شکست 3 بر 2 داد. این تیم که شایستگی‌های خود را نشان داده، اما اکنون در لبه پرتگاه قرار دارد و با یک شکست دیگر از دور رقابت‌های جام جهانی کنار خواهد رفت.

در سوی دیگر تیم ملی کره‌جنوبی که ابتدا بخاطر مصدومیت سون غرق در اضطراب بود با حضور دوباره او در ترکیب روحیه گرفته است. کره جنوبی یکبار در سال 2014 پیش از شروع جام جهانی در یک دیدار دوستانه برابر غنا قرار گرفت که در آن بازی تن به شکست 4 بر صفر داد. کره‌جنوبی با یک امتیاز، یک پله بالاتر از غنا قرار دارد و با پیروزی مقابل این تیم آفریقایی می‌تواند خیال خود را تا بازی آخر مرحله گروهی راحت کند.

*برزیل - سوئیس؛ شلیک سلسائو بدون نیمار

امشب از ساعت 19:30 برزیل و سوئیس باید در ورزشگاه 974 به مصاف هم بروند. برزیل و سوئیس تیم‌هایی هستند که دیدار اولشان را با برد پشت سر گذاشته‌اند و اکنون مقابل هم قرار خواهند گرفت. ایوان بارتون قضاوت این بازی را بر عهده خواهد گرفت.

بسیاری از کارشناسان قهرمانی برزیل در این دوره جام جهانی را پررنگ می‌بینند، اما این تیم در ادامه مسیر مرحله گروهی با چالش جدی مواجه شده‌اند. نیمار ستاره سلسائو که در دیدار مقابل صربستان از ناحیه مچ پای راست دچار مصدومیت شد در دو دیدار آینده برزیل غایب خواهد بود و طبق شنیده‌ها ممکن است این دوری طولانی‌تر هم شود. با این حال برزیل در صورت پیروزی مقابل سوئیس جواز حضور در دور بعد را کسب می‌کند، اما در غیاب او ریچارلیسون ستاره‌ این روز های برزیل به خوبی به کار خود ادامه می‌دهد.

تیم ملی سوئیس که با برتری در بازی گذشته مقابل کامرون تا حدودی خیالش برای این بازی راحت است پا به این مسابقه خواهد گذاشت. به نظر نمی‌رسد شاگردان یاکین برنامه خاصی برای دیدار مقابل سلسائو داشته باشند و توان خود را برای 3 امتیاز دیدار با صربستان بگذارند و بیشتر برای یک امتیازبه زمین خواهند آمد. دو تیم برزیل و سوئیس در جام جهانی 1950 به میزبانی برزیل در دور گروهی مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. آخرین بار دو تیم در دور گروهی جام جهانی 2018 روسیه مقابل هم قرار گرفتند که آن بازی هم با تساوی یک بر یک متوقف شدند.

*پرتغال - اروگوئه؛ دیدار انتقامی رونالدو از آبی آسمانی

آخرین دیدار از دور دوم مرحله گروهی جام جهانی از ساعت 22:30 در ورزشگاه لوسیل بین دو تیم پرتغال و اروگوئه برگزار خواهد شد. نکته جالب این دیدار قضاوت علیرضا فغانی است. داوری که آخرین بار در دور گذشته دیدار برزیل و صربستان را قضاوت کرد حال برای برداشتن گامی بلند تقابل یاران رونالدو مقابل سوئیس را سوت خواهد زد. با این حال به نظر می رسد فغانی یکی از گزینه‌های قضاوت فینال جام جهانی باشد.

دیدار پرتغال و اروگوئه می‌تواند در نوع خود جالب باشد. ستارگان کهنه کار اروگوئه برای خلق شگفتی دیگر ادامه می‌دهند و رونالدو و یارانش برای رسیدن به آرزوی دیرینه خود تلاش می‌کنند. سال 2018 در جام جهانی روسیه تیم ملی پرتغال با شکست ۲ بر یک مقابل اروگوئه در مرحله یک هشتم نهایی از دور مسابقات حذف شد و این بازی می‌تواند یک دیدار انتقامی برای رونالدو و یارانش باشد. پرتغال در صورت پیروزی به مرحله یک هشتم نهایی جام صعود می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *